مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آذر 1402 ساعت 08:052023-11-26اجتماعي

باغ شیخ، ایستاده در دروازه گردشگری جهان


ساوه یکی از نقاط باستانی بازمانده از دوران ساسانی و پیش از آن است و به لحاظ موقعیت جغرافیایی از دوران کهن در مسیر گذر کاروان ها قرار داشته است.

- ساوه یکی از شهرستان های باستانی ایران به شمار می رود و وجود آثار باستانی بسیار در این منطقه گواهی بر این مدعاست هرچند که بسیاری از این آثار در حمله مغول و بعد به دست سپاهیان تیمور لنگ از بین رفتند، اما همچنان سبقه ای به بلدای تاریخ دارد و ابنیه تاریخی این شهر، قدمت این منطقه از ایران و استان مرکزی را در معرض دید قرار داده اند.

مسجد جامع ساوه با قدمتی هزار ساله، بازار، مسجد سرخ و تپه باستانی آوه تنها بخشی کوچکی از غنای تاریخی این خطه را نشان می دهد و از این حیث، ساوه شهرتی ملی دارد، اما این روزها، نام ساوه با بنای تاریخی دیگری نه تنها از بعد ملی، بلکه از نگاه جهانی مطرح است.

اخیرا کاروانسرای باغ شیخ شهرستان ساوه در فهرست آثار جهانی به ثبت رسید و این اتفاق بزرگ قطعا می تواند نگاه ها و توجهات را به سمت استان مرکزی و این شهر بیشتر جلب کند.

اما کاروانسرای باغ شیخ یا عبدالغفارخان دقیقا کجاست؟ این کاروانسرا که مربوط به اواخر دوره زندیه است، در 6 کیلومتری شرق ساوه و در ابتدای ورودی روستای باغ شیخ واقع شده و در 14 مهرماه 1354 به ثبت ملی رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باغ شیخ، ایستاده در دروازه گردشگری جهان

باغ شیخ، ایستاده در دروازه گردشگری جهان