مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 آذر 1402 ساعت 11:452023-11-30اقتصادي

افزایش صادرات چمدانی صنایع دستی تربت حیدریه به بیش از 10 کشور دنیا


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه از افزایش صادرات صنایع دستی این شهرستان به بیش از 10 کشور دنیا خبر داد.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه از افزایش صادرات صنایع دستی این شهرستان به بیش از 10 کشور دنیا خبر داد.

علی محمدی در گفت و گو با ایسنا با اعلام این خبر افزود: شهرستان تربت حیدریه یکی از شهرستان های شاخص در حوزه صنایع دستی در سطح استان و کشور است و خوشبختانه صادرات چمدانی صنایع دستی از ابتدای سال جاری با افزایش قابل توجهی روبرو بوده است.

وی ادامه داد: یکی از دلایل افزایش صادرات نوآوری و خلاقیت در رشته های مختلف صنایع دستی به ویژه تلفیق و کاربری سنگ عقیق به عنوان یکی از ظرفیت های خدادادی در معادن این منطقه است که در همین خصوص از ظرفیت مراکز علمی، دانشگاهی و مرکز رشد شهرستان استفاده شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه تصریح کرد: تولیدات چرمی دست دوز، خراطی چوب، تولیدات نمدی، بافته های داری، گوهر تراشی (عقیق) و رودوزی های سنتی به ترتیب بیشترین صادرات چمدانی را داشته اند که بیشتر به کشورهای سوئد، آمریکا، کانادا، استرالیا، ترکیه، لبنان، آذربایجان، عراق، امارات و اتریش صادر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش صادرات چمدانی صنایع دستی تربت حیدریه به بیش از 10 کشور دنیا

افزایش صادرات چمدانی صنایع دستی تربت حیدریه به بیش از 10 کشور دنیا