مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 آذر 1402 ساعت 11:302023-12-08پزشكي

به این دلایل دیگر نوروبیون تزریق نکنید


آمار مصرف خودسرانه مکمل ها، داروهای تقویتی، مسکّن ها و آنتی بیوتیک ها در کشور بیش از حدِ نرمال است و داروخانه ها هم داروها را به راحتی و بدون نسخه پزشک در اختیار افراد می گذارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از همشهری آنلاین، طبق گزارش جامعه پزشکی، آمار مصرف خودسرانه داروهایی مثل آمپول تقویتی نوروبیون و ب کمپلکس در ایران بسیار بالا است و خیلی از مردم، همدیگر را هم به مصرف آنها تشویق می کنند و حتی تا جایی تخصصی عمل می کنند که تاکید دارند حتما نوع خارجی آن خریداری شود تا اثر بهتری داشته باشد.

این در حالی است که متخصصان می گویند: مصرف بیش از حد بعضی از داروها مثل آمپول ب کمپلکس، آمپول نوروبیون، ب 12 و ویتامین دی اثرات بدی روی بدن می گذارد و تحقیقات نشان داده که بعضی از اینها سرطان زا هستند و حتی می توانند مرگبار باشند.

دکتر ایرج خسرونیا، فوق تخصص گوارش و کبد و رییس هیأت مدیره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران تاکید می کند که مصرف بی رویه، نابجا و خودسرانه ی بعضی از داروها مثل ویتامین دی، ویتامین سی و ب کمپلکس باعث ناراحتی های دستگاه گوارش، بیماری کبد مثل کبد چرب و بیماری کلیه ازجمله سنگ کلیه می شود و حتی می تواند به مسمومیت فرد منجر شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به این دلایل دیگر نوروبیون تزریق نکنید

به این دلایل دیگر نوروبیون تزریق نکنید