مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آذر 1402 ساعت 14:202023-11-25بين الملل

اکونومیست: روسیه در جنگ الکترونیک بر اوکراین برتری دارد


بیشترین توجه و تمرکز به جنگ اوکراین بر روی سخت افزارهایی نظیر تانک ها، جنگنده ها، موشک ها، سیستم های دفاع هوایی و مهمات بوده است اما ظاهرا ضعف اوکراین به دلیل «جنگ الکترونیکی» است؛ - بیشترین توجه و تمرکز به جنگ اوکراین بر روی سخت افزارهایی نظیر تانک ها، جنگنده ها، موشک ها، سیستم های دفاع هوایی و مهمات بوده است اما ظاهرا ضعف اوکراین به دلیل جنگ الکترونیکی است؛ مسئله ای که حامیان غربی اوکراین تاکنون علاقه و اشتیاق کمتری نسبت به آن نشان داده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ست جونز تحلیلگری از مرکز استراتژیک و مطالعات بین الملل، اندیشکده ای در واشنگتن می گوید: روسیه سالهاست تمرکز بسیاری را بر استفاده از قابلیت های جنگ الکترونیکی گذاشته است.

اما اوکراین به گفته فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور خود را در شروع این جنگ با سیستم های جنگ الکترونیکی دوران شوروی می بینید.

نشریه اکونومیست می گوید: اوکراین در ماه مارس متوجه شد گلوله های هدایت شونده Excalibur ناگهان از اهداف خارج می شوند و مورد مشابهی برای بمب های هدایت شونده JDAM-ER نیز پیش آمد که آمریکا به نیروی هوایی اوکراین داده بود.

اما نگران کننده تر از این توانایی فزاینده روسیه در حوزه جنگ الکترونیکی برای مقابله با پهپادهایی است که اوکراین از آن ها استفاده می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اکونومیست: روسیه در جنگ الکترونیک بر اوکراین برتری دارد

اکونومیست: روسیه در جنگ الکترونیک بر اوکراین برتری دارد