مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آذر 1402 ساعت 08:002023-12-19پزشكي

شناسایی 32 هزار بیمار مشکوک به فشارخون و دیابت در کرمانشاه تاکنون


مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: تاکنون بیش از 900 هزار نفر از افراد بالای 18 سال استان در پویش ملی دیابت و فشارخون شرکت کرده اند.

- سارا شاه آبادی ، مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت استان کرمانشاه امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: پویش ملی سلامت با عنوان غربالگری دیابت و فشارخون بالا در استان کرمانشاه همزمان با سرتاسر کشور از 20 آبان ماه آغاز شده و تا 15 دی ماه ادامه دارد.

وی جمعیت هدف پویش ملی سلامت را افراد بالای 18 سال اعلام کرد و گفت: بیماری های فشار خون و دیابت در سنین پایین به خصوص زیر 40 سال علائم ندارد و امکان دارد فرد بدون علائم مبتلابه این بیماری ها باشد و دچار عارضه شود.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت استان کرمانشاه انجام طرح غربالگری دیابت و فشارخون در پایگاه های سلامت شهری و خانه های بهداشت روستایی را به صورت رایگان اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه بیماری فشارخون و دیابت عامل خطر ایجاد کننده برای سکته قلبی و مغزی، عوارض مربوط به پا و نابینایی هستند، بنابراین بهتر است که جامعه هدف حتما یک ارزیابی از سلامتی خود داشته باشند وی با اشاره به مشارکت بیش از 900 هزار نفر از افراد بالای 18 سال استان در پویش ملی دیابت و ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 32 هزار بیمار مشکوک به فشارخون و دیابت در کرمانشاه تاکنون

شناسایی 32 هزار بیمار مشکوک به فشارخون و دیابت در کرمانشاه تاکنون