مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1402 ساعت 15:252023-12-11اجتماعي

مشاهده 60 درصد از پرندگان کشور در تالاب های گیلان


رییس اداره آموزش و مشارکت های مردمی حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه پرندگان یکی از مهمترین شاخص های حیات وحش در دنیا هستند، گفت: تعداد 533 گونه پرنده در ایران وجود دارد که از این میان 60 درصد از پرندگان کشور در گیلان مشاهده می شوند.

- الهه کلانتری با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی با مدارس استان، اظهار کرد: از آنجایی که آموزش به کودکان و نوجوانان به منظور گسترش و ارتقاء فرهنگ زیست محیطی از اهمیت بالایی برخوردار است، این اداره فعالیت های آموزشی خود را برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با تالاب ها و همچنین راهکارهای کمک به حفظ آنها برگزار می کند.

وی پرندگان را یکی از مهمترین شاخص های حیات وحش در دنیا برشمرد و افزود: تعداد 533 گونه پرنده در ایران وجود دارد که از این میان 60 درصد از پرندگان کشور در گیلان مشاهده می شوند و تالاب های امیر کلایه، پارک ملی بوجاق و تالاب بین المللی انزلی به ویژه پناهگاه حیات وحش سلکه، پناهگاه حیات وحش سرخانگل و منطقه حفاظت شده سیاه کشیم بیشترین میزان تعداد پرندگان را به خود اختصاص می دهند.

رییس اداره آموزش و مشارکت های مردمی حفاظت محیط زیست گیلان گفت: آموزش یکی از بن مایه های حفاظت از محیط زیست است و در حال حاضر مرکز آموزش بازدیدکنندگان و پرنده نگری سلکه صومعه سرا به محلی برای فراگیری آموزش های تجرب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاهده 60 درصد از پرندگان کشور در تالاب های گیلان

مشاهده 60 درصد از پرندگان کشور در تالاب های گیلان