مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 آذر 1402 ساعت 08:052023-11-28سياسي

عملیات های نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس


نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس یکی از نیروهای محوری ایران اسلامی بود و عملیات های مختلفی علیه دشمن بعثی انجام داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، هفتم آذرماه هر سال یادآور رشادت های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس با دفع حملات رژیم بعثی و سپس، انهدام ناوگان دریایی این رژیم تنها 67 روز پس از آغاز جنگ  است.

اما، این تنها کاری نبود که نیروی دریایی ارتش انجام داد بلکه این نیرو در  حمله عملیات ها نقش آفرینی کرد و توانست دوشادوش سایر نیروهای مسلح ضربات مهمی را به دشمن بعثی وارد کند.

  عملیات های سه گانه شهید صفری، اشکان و در نهایت، عملیات مروارید نیروی دریایی ارتش موجب شد که نیروی دریایی رژیم بعث در مدت 67 روز پس از آغاز جنگ تحمیلی از عرصه دریا حذف و تا پایان جنگ تحمیلی نیز قادر به بازیابی خود نباشد.

البته این عملیات ها تنها حضور نیروی دریایی ارتش در دفاع مقدس نبود و پس از آن نیز، این نیرو با اجرای عملیات های مختلف نقش خود را در دفاع مقدس به خوبی نشان داد.

  در ادامه، نگاه کوتاهی به جنگ تحمیلی رژیم بعثی عراق علیه جمهوری اسلامی ایران خواهیم داشت و پس از آن، عملیات های نیروی دریایی ارتش در طول دفاع مقدس مرور خواهیم کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات های نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس

عملیات های نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس