مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آذر 1402 ساعت 15:402023-12-04اقتصادي

چهارمین راه مرزی آستارای ایران در آستانه بهره برداری


شهرستان مرزی بندر آستارا در شمال غربی استان گیلان، حاشیه دریای خزر و همسایگی کشور جمهوری آذربایجان، در حال حاضر از سه راه مرزی دریایی، زمینی و ریلی با خارج از کشور برخوردار است و راه زمینی جدید به عنوان چهارمین مرز به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

- مرزهای سه گانه مستعد و مناسب داد و ستد شهرستان مرزنشین آستارا در شمال غربی استان گیلان، همواره از منظر ارزآوری و صادرات ملی برای جمهوری اسلامی ایران دارای اهمیت بوده و در شرایط تحریم نیز برای خنثی کردن حصر اقتصادی دشمنان ایران اسلامی و احیای قابلیت های تجاری استان سرسبز گیلان و همچنین کشور، جایگاه خاصی دارند و ارزش های اقتصادی خود را در صادرات برون مرزی کشور به خوبی نشان داده اند.

این شهرستان مرزی شمال ایران که موقعیت خاص سوق الجیشی در منطقه دارد، نقش مهمی در تجارت بین المللی جمهوری اسلامی ایران ایفا می کند و موقعیت بسیار عالی آستارا برای تجارت خارجی، نظر مسئولان دو کشور همسایه ایران و جمهوری آذربایجان را برای ایجاد و بهره برداری از چهارمین گذرگاه مرزی جلب کرده است.

جمهوری آذربایجان راه زمینی استاندارد و جدیدی به موازات راه آهن مرزی آستارا - آستارا تا مرز دو کشور احداث کرده است و پل مرزی مشترک و اتومبیل رو، روی رودخانه مرزی آستارا چای تکمیل شده و مسیر 1400 متری از پل مرز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهارمین راه مرزی آستارای ایران در آستانه بهره برداری

چهارمین راه مرزی آستارای ایران در آستانه بهره برداری