مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آذر 1402 ساعت 20:152023-11-29اجتماعي

رشد 40 درصدی جمعیت آهوان میاندشت جاجرم


رییس اداره حفاظت محیط زیست جاجرم گفت: نتایج سرشماری پاییزه پستانداران شاخص در پناهگاه حیات وحش میاندشت از رشد بیش از 40٪ درصدی جمعیت آهوان نسبت به سال گذشته حکایت دارد.

- احمد صفرزاده، رییس اداره محیط زیست جاجرم در گفت وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: جمعیت حیات وحش میاندشت طی سه سال اخیر رشد فزاینده ای گرفته و طبق نتایج سرشماری پاییزه پستانداران شاخص در پناهگاه حیات وحش میاندشت، جمعیت آهو نسبت به سال گذشته بیش از 40٪ رشد داشته است.

وی گفت: پشتکار و تلاش محیط بانان میاندشت، حمایت های مادی و معنوی مسئولان و طبیعت دوستان امروز به نتیجه نشسته و باعث شده زیستگاه گونه نادر یوزپلنگ آسیایی به لحاظ طعمه و گونه حمایت شده آهو در وضعیت مطلوبی قرار بگیرد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست جاجرم افزود: منطقه ای که اواسط دهه هشتاد زمزمه های خروج آن از لیست مناطق حفاظت شده به گوش می رسید امروز در صدر بهترین زیستگاه های آهوی کشور قرارگرفته است.

صفرزاده بیان داشت: در حالی که جمعیت آهو در کشور در حال کاهش است و بحران خشکسالی زیستگاه های حیات وحش را مورد تهدید قرار داده اما محیط بانان میاندشت به خوبی این مشکل را مدیریت کرده اند.

پایان پیام/م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 40 درصدی جمعیت آهوان میاندشت جاجرم

رشد 40 درصدی جمعیت آهوان میاندشت جاجرم