مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آذر 1402 ساعت 12:352023-12-16پزشكي

آمار قم در دیابت و فشارخون، بالاتر از میانگین کشوری/ 1300 مورد غربالگری سرطان در قم


رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: آمار قم در دیابت و فشارخون بالا از میانگین کشوری است و این دو بیماری به ژنتیک هم ارتباط دارند، اما سبک زندگی و شرایط اکتسابی نیز مهم است.

- ایسنا/قم رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: آمار قم در دیابت و فشارخون بالا از میانگین کشوری است و این دو بیماری به ژنتیک هم ارتباط دارند، اما سبک زندگی و شرایط اکتسابی نیز مهم است.

مهدی مصری رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: پویش ملی سلامت در قالب غربالگری دیابت و فشارخون بالا ویژه کلیه افراد بالای 18 سال همزمان با سراسر کشور در استان قم در حال اجرا است و تا 15 دی ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، بیان کرد: افراد در سنین 18 تا 35 سال ممکن است بیماری هایی داشته باشند که از آن اطلاع نداشته باشند؛ به همین دلیل مراقبت های پزشکی و غربالگری در این سنین مهم است تا بیماری ها شناسایی و درمان به موقعی برای آن پیش بینی شود.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح، 70 درصد از جامعه هدف مورد غربالگری قرار می گیرند که تاکنون 180 هزار نفر از جامعه هدف در استان قم در این طرح مورد غربالگری قرار گرفتند.

مصری گفت: آمار قم در دیابت و فشارخون بالا از میانگین کشوری است و این دو بیماری به ژنتیک هم ارتباط دارند، اما سبک زندگی و شرای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار قم در دیابت و فشارخون، بالاتر از میانگین کشوری/ 1300 مورد غربالگری سرطان در قم

آمار قم در دیابت و فشارخون، بالاتر از میانگین کشوری/ 1300 مورد غربالگری سرطان در قم