مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آذر 1402 ساعت 09:252023-12-12پزشكي

عوارض مصرف بی رویه ویتامین D


ویتامین D جزو ویتامین های محلول های در چربی است که اگر در دز بالا استفاده شود باعث مسمومیت، سنگ کلیه، خشکی پوست و تهوع و استفراغ خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، حسین ایمانی استاد دانشگاه و دکترای تغذیه و رژیم درمانی در مورد ارتباط کم خوابی با تغذیه اظهار کرد: توصیه غذایی به افرادی که دچار کم خوابی هستند این است که مواد غذایی سرشار از کلسیم (مواد لبنی) و ویتامین های گروه ب را در وعده شام قرار دهند و از مصرف غذاهای پر ادویه مانند زنجبیل و فلفل و دارچین و مواد غذایی کافیین دار در شب خودداری کنند.

وی مصرف شبانه 15 عدد مغز بادام را هم جزو راهکارهای بهتر خوابیدن در شب عنوان کرد و افزود: یکی از مکمل های غذایی که به بهبود روند خواب کمک می کند ملاتونین است که مصرف آن در دز 5 میلی گرم هیچ عارضه جانبی ندارد و با داروهای دیگر هم تداخل پیدا نمی کند.

دکترای تغذیه و رژیم درمانی در پاسخ به این پرسش که مصرف بی رویه ویتامین D 50 هزار چه عوارضی دارد گفت: ویتامین D جزو ویتامین های محلول های در چربی است که اگر در دز بالا استفاده شود باعث مسمومیت، سنگ کلیه، خشکی پوست و تهوع و استفراغ خواهد شد بنابراین حتماً باید تحت نظر پزشک مصرف شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوارض مصرف بی رویه ویتامین D

عوارض مصرف بی رویه ویتامین D