مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آذر 1402 ساعت 20:452023-12-02اقتصادي

آغاز کاشت نهال در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در مازندران


همزمان با سراسر کشور حدود 10 هزار اصله نهال در 11 شهرستان حوزه اداره کل ساری در سطحی حدود 8.

2 هکتار نهال کاری شد - ایسنا/مازندران همزمان با سراسر کشور حدود 10 هزار اصله نهال در 11 شهرستان حوزه اداره کل ساری در سطحی حدود 8.

2 هکتار نهال کاری شد سید علی علوی امروز، 11 آذرماه در حاشیه آغاز طرح کاشت درخت در محل صنایع چوب و کاغذ مازندران گفت: ملاک و اولویت در این طرح احیاء و غنی سازی، حفظ پوشش طبیعی، حفظ کاربری اراضی منابع طبیعی، مقابله با بیابان زایی و ایجاد توسعه است.

وی با اظهار اینکه باید از زمین های کم بازده به خصوص حاشیه جاده ها، آب بندان ها، خیابان ها و پارک های شهری بیشترین بهره را ببریم، تصریح کرد: در راستای توسعه طرح های زراعت چوب و توسعه فضای سبز، نهال های جنگلی اعم از پهن برگ و سوزنی برگ در سه منطقه ارتفاعی پایین بند، میان بند و بالا بند در هفت نهالستان حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه ساری تولید و طبق برنامه تا پایان سال بین مردم توزیع خواهد شد.

وی یادآور شد: اگر در حفاظت و صیانت از عرصه های طبیعی توجه نشود، به طور یقین امنیت زیستی با تغییرات آب و هوایی به مخاطره می افتد.

علوی با اعلام اینکه تولید و کاشت درختان هیچ گونه بار مالی و هزینه ای برای دولت ندارد، خاطرنشان کرد: فرهنگ توسعه فضای سبز باید در جامعه نهادینه شود همچنین ص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز کاشت نهال در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در مازندران

آغاز کاشت نهال در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در مازندران