مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آذر 1402 ساعت 00:552023-12-01سياسي

عکس ها و نامه های کمتر دیده شده از «جلال»


تعدادی عکس و دست نوشته از جلال آل احمد که کمتر منتشر شده یا منتشر نشده، همزمان با سالگرد تولد صدسالگی این نویسنده در ایسنا منتشر می شود.

- محمدحسین دانایی، خواهرزاده جلال آل احمد در یادداشتی که در اختیار ایسنا قرار داده درباره زادروز این نویسنده ، نوشته است: درباره زادروز مرحوم جلال آل احمد اختلاف نظرها و روایت هایی وجود داشت، ولی اخیراً اسنادی منتشر شده حاکی از این که روز تولد واقعی و رسمی جلال آل احمد همان یازدهم آذر 1302 شمسی است.

اسنادی که در این رابطه منتشر شده ، عبارت اند از: 1) دست نوشته پدر او، یعنی آیت الله حاج سید احمد طالقانی (آل احمد) در پشت قرآن خانوادگی، 2) شناسنامه و رونوشت شناسنامه آل احمد، 3) قباله ازدواج او با بانو سیمین دانشور، و 4) سرانجام اولین گذرنامه آل احمد و همسرش.

با انتشار اسناد مزبور معلوم شد که چون طبق مفاد اولین قانون ثبت احوال مصوب 1304 و قانون جدید ثبت احوال مصوب 1307 هجری شمسی، مسئولیت جمع آوری، ثبت و نگهداری اطلاعات هویتی، از جمله صدور شناسنامه ایرانیان، به عهده سازمان ثبت احوال گذاشته شده، لذا قطعی ترین سند در این مورد که فصل الخطاب همه بحث ها هم به شمار می رود، همانا سند صادرشده از سوی سازمان ثبت احوال، یعنی شناسنامه است که روز تولد مرحوم جلال آل احمد را 11 قوس (آذر) 1302 شمسی اعلام کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عکس ها و نامه های کمتر دیده شده از «جلال»

عکس ها و نامه های کمتر دیده شده از «جلال»