مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آذر 1402 ساعت 17:052023-12-09اقتصادي

برای کاهش هزینه فیبرنوری در شهرهای محروم به اپراتورها مشوق داده شده است


معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در همایش تبیین کلان پروژه ملی فیبر نوری گفت: کل کشور بین 10 اپراتور تقسیم شده و مشوق هایی هم برای اجرای پروژه در شهرهای کوچک و محروم در نظر گرفته شده است تا هزینه ها برای خانواده های شهرهای کوچک و محروم کم شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار علم و پیشرفت خبرگزاری فارس،  مهدی روحانی نژاد معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در همایش تبیین کلان پروژه ملی فیبر نوری، که در دانشگاه شهید سلیمانی برگزار شد، با اشاره به مصوبه شورای عالی فضای مجازی در سال 99، گفت: بر اساس این مصوبه وزارت ارتباطات مکلف شده تا پایان سال 1404، 80 درصد جمعیت کشور تحت پوشش ارتباطات پرسرعت بر بستر فیبر نوری قرار گیرند.

  رواحانی نژاد تاکید کرد: هدف گذاری وزارت ارتباطات بر مبنای 80 درصد ذکر شده در سند،  تحت پوشش قرار دادن 20 میلیون خانوار خواهد بود.

  معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، افزود:  متاسفانه در ایران شاهدیم که برخلاف سایر کشورها عمده ارتباطات مبتنی بر ارتباطات سیار بوده و همین مسئله هم باعث پایین آمدن رنبه ما در جهان شده است و اگر در دهه گذشته روند دسترسی به اینترنت ثابت آغاز می شد و ارتباطات کیفیت لازم را پیدا می کرد، امروز در این جایگاه نبودیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای کاهش هزینه فیبرنوری در شهرهای محروم به اپراتورها مشوق داده شده است

برای کاهش هزینه فیبرنوری در شهرهای محروم به اپراتورها مشوق داده شده است