مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 آذر 1402 ساعت 12:502023-12-08بين الملل

چراغ سبز اتحادیه اروپا برای ممنوعیت واردات گاز روسیه


اتحادیه اروپا در تلاش برای کاهش بیشتر دریافت گاز روسیه، پیش نویس قانونی را تدوین کرده که به کشورهای عضو اجازه می دهد نگذارند شرکت های روسی و بلاروسی، - اتحادیه اروپا در تلاش برای کاهش بیشتر دریافت گاز روسیه، پیش نویس قانونی را تدوین کرده که به کشورهای عضو اجازه می دهد نگذارند شرکت های روسی و بلاروسی، ظرفیت خطوط لوله گاز در این بلوک را رزرو کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طبق گزارش روزنامه فایننشیال تایمز، این پیشنهاد شامل دسترسی به پایانه های گاز طبیعی مایع (ال ان جی) اتحادیه اروپا هم می شود.

این پیشنهاد در بحبوحه درخواست ها برای ممنوعیت واردات ال ان جی روسیه مطرح شده که شاهد رکوردزنی واردات در سال میلادی جاری بوده است.

یکی از منابع آگاه در بروکسل به روزنامه فایننشیال تایمز گفت: جنبه دیگری از این لایحه قانون، این است که به شرکت های اروپایی که قراردادهای فعلی با شرکت های گاز روسیه یا بلاروس دارند، اجازه می دهد از تعهدات قراردادی خود بدون پرداخت جریمه های مربوطه، شانه خالی کنند.

بر اساس این سند که توسط روزنامه فایننشیال تایمز مشاهده شده است، اعضای اتحادیه اروپا در صورت لزوم برای حفاظت از منافع امنیتی ضروری خود، مجاز خواهند بود تا به صورت جزیی یا در صورت توجیه، به صورت کامل، دسترسی به زیرساخت ها را برای اپراتورهای گاز روسیه و بل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چراغ سبز اتحادیه اروپا برای ممنوعیت واردات گاز روسیه

چراغ سبز اتحادیه اروپا برای ممنوعیت واردات گاز روسیه