مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آذر 1402 ساعت 11:152023-12-21سياسي

تأکید رؤسای جمهور ایران و ترکمنستان بر توسعه روابط و همکاری ها در تمام ابعاد


رؤسای جمهور ایران و ترکمنستان در تماسی تلفنی ابعاد همکاری بین دو کشور در زمینه های مختلف را بررسی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، سیدابراهیم رییسی رییس جمهور کشورمان در تماسی تلفنی با سردار بردی محمداف رییس جمهور ترکمنستان گفت وگو کرد.

رییس جمهور ترکمنستان در جریان این تماس تلفنی تاکید کرد عشق آباد برای گسترش و تقویت مداوم روابط چندجانبه با جمهوری اسلامی ایران اهمیت زیادی قائل است.

سران دو کشور اظهار داشتند که گفت وگوهای سازنده ایران و ترکمنستان امروزه در قالب های دوجانبه و چندجانبه در چارچوب سازمان های بین المللی با موفقیت در حال توسعه است.

گفتنی است اخیرا پویایی های تعاملی فعالی بین دو کشور در زمینه های سیاسی، دیپلماتیک، تجاری، اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه مشاهده می شود که با محتوای کیفی جدید در نظر گرفته شود.

بردی محمداف با بیان این که هر دو طرف تلاش های قابل توجهی را در راستای اجرای عملی توافقات حاصل شده در سفرهای اخیر، انجام می دهند خاطرنشان کرد: امروز شاهد نتایج ملموسی در تعدادی از زمینه های تعامل هستیم.

در این تماس تلفنی از مشارکت تجاری و اقتصادی به عنوان اولویت های کلیدی روابط ایران و ترکمنستان یاد و در این راستا بر اهمیت کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور تاکید شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأکید رؤسای جمهور ایران و ترکمنستان بر توسعه روابط و همکاری ها در تمام ابعاد

تأکید رؤسای جمهور ایران و ترکمنستان بر توسعه روابط و همکاری ها در تمام ابعاد