مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آذر 1402 ساعت 21:502023-12-10اقتصادي

تحقق عدالت با قانون حمایت از حقوق معلولان


کمک هزینه های مالی، اشتغالزایی برای معلولان، امکان تحصیل رایگان، اجرای قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت، مناسب سازی فضای شهری برای ایاب و ذهاب معلولان، - پریسا مسعودی- گلستان: همه ما در طول زندگی خود بار ها واژه معلول را شنیده ایم معلولیت یکی از واقعیت های تلخ جامعه است و به افراد کم توان یا ناتوانی اطلاق می شود که بر اثر ضایعهٔ جسمی، ذهنی و روانی، دامنه فعالیت های روزمره آنها محدود شده باشد.

در حالی که میزان معلولیت در ایران 2 درصد است، استان گلستان با حدود 6/2 درصد معلولیت، آمار بالاتری نسبت به میانگین کشوری دارد.

57 هزار و 190 نفر معلول در استان گلستان زندگی می کنند که ژنتیک عامل اصلی ناتوانی آن ها به شمار می رود.

  * تهیه وسایل توانبخشی ضرورت پرهزینه زندگی معلولین افراد معلول به دلیل شرایط خاص فیزیکی که دارند، به طور قطع مشکلاتی در خانه یا بیرون خانه دارند و نمی توانند به تنهایی نیازهای خود را برطرف کنند.

ریحانه بهره مند مادر دختر معلول 33 سال ای  که سمت چپ بدنش ناتوان است  به خبرنگار فارس می گوید: افرادی که دارای معلولیت جسمی - حرکتی هستند نیازهای خاص و متفاوتی نسبت به افراد عادی دارند.

وی ادامه می دهد: با وجود مشکلاتی که دخترم در انجام برخی کارهای روزمره در منزل دارد، اما خارج از منزل انجام کارها دشوارتر می شود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحقق عدالت با قانون حمایت از حقوق معلولان

تحقق عدالت با قانون حمایت از حقوق معلولان