مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آذر 1402 ساعت 18:102023-12-10سياسي

چرا پروژه ناجی سازی از چهره یک جلاد شکست خورد؟


مظفر شاهدی، مورخ و پژوهشگر تاریخ پهلوی درباره روایت غلط و سطحی پرویزثابتی از جنایات ساواک علیه جامعه ایرانی گفت: نمایش و عملکرد تأسف بار و یأس آور چندین ماهه سلطنت طلبان پهلوی گرا چنان ویرانگر بوده که تا اطلاع ثانوی، - مظفر شاهدی، مورخ و پژوهشگر تاریخ پهلوی درباره روایت غلط و سطحی پرویزثابتی از جنایات ساواک علیه جامعه ایرانی گفت: نمایش و عملکرد تأسف بار و یأس آور چندین ماهه سلطنت طلبان پهلوی گرا چنان ویرانگر بوده که تا اطلاع ثانوی، برنامه هایی از جنس ثابتی، حتی اگر هم قصدشان تطهیر سلطنت سابق باشد، نخواهند توانست آبرویی برای رژیم ساقط شده پهلوی دست و پا کند! به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وطن امروز نوشت: گروه های سلطنت طلب فعال در خارج کشور بیش از یک دهه است تمام توان خود را معطوف به تاریخ سازی جعلی از دوره پهلوی کرده اند.

در این تاریخ سازی ابتدا سعی می شد با تصویر کردن خاندان پهلوی به عنوان نوادری در خدمت توسعه و پیشرفت ایران، با چشم پوشی از بی عدالتی گسترده آن سال ها، رفاه چند دهک بالایی جامعه به عنوان سطح عمومی زندگی مردم در سال های پیش از انقلاب نشان داده شود.

این تاریخ سازی البته به این سطح محدود نماند و در سال های بعد تلاش شد سیاه ترین نقاط کارنامه پهلوی مثل کودتای 28 مرداد، جدایی بحرین از ایران و.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا پروژه ناجی سازی از چهره یک جلاد شکست خورد؟

چرا پروژه ناجی سازی از چهره یک جلاد شکست خورد؟