مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آذر 1402 ساعت 12:102023-11-26اقتصادي

نقش نفت در رشد اقتصادی کشور چقدر بود؟


طبق آخرین اطلاعات اعلامی از سوی مرکز آمار، گروه نفت و گاز رشد اقتصادی 25.

6 درصدی را به دست آورده که به گفته وزیر نفت، این مهم به واسطه رشد سرمایه گذاری ها در صنعت نفت بوده است؛ - طبق آخرین اطلاعات اعلامی از سوی مرکز آمار، گروه نفت و گاز رشد اقتصادی 25.

6 درصدی را به دست آورده که به گفته وزیر نفت، این مهم به واسطه رشد سرمایه گذاری ها در صنعت نفت بوده است؛ موضوعی که به گفته کارشناسان تغییر رویکرد و بازطراحی تجارت انرژی ایران در این مهم نقش داشته و باید این مسیر ادامه داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طبق اعلام مرکز آمار، بزرگترین و بیشترین رشد اقتصادی بخش های مختلف اقتصاد، در بخش تولید و تجارت نفت و گاز رقم خورده به طوری که بیش از 20 درصد رشد اقتصادی را این بخش به خود اختصاص داده و باعث شده است که رشد اقتصادی کشور در مجموع به هشت درصد برسد، درواقع بخش نفت و گاز ایران به عنوان پیشران اقتصادی کشور با سیاست و دیپلماسی فعال انرژی دولت سیزدهم، نقش بسیار کلیدی و پررنگی در تحقق این مهم داشته است.

یکی از رویکردهای کلیدی دولت سیزدهم در تبدیل شدن به پیشران رشد اقتصادی کشور، توجه و تمرکز بر خنثی سازی حداکثری تحریم ها با بازطراحی تجارت انرژی ایران بوده که علاوه بر توسعه تجارت منطقه ای گاز، توانسته است که بازارهای متنوعی برای نفت خام ایران ایجاد ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش نفت در رشد اقتصادی کشور چقدر بود؟

نقش نفت در رشد اقتصادی کشور چقدر بود؟