مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 12:002023-12-03اقتصادي

کاپ 28 دبی؛ وعده گام های بلند در زمینه مهار گرمایش زمین


کشورها و شرکت های نفتی حاضر در گفتگوهای اقلیمی سازمان ملل در کاپ 28 دبی وعده داده اند که در زمینه مهار گرمایش زمین گام های بلندی بردارند.

- کشورها و شرکت های نفتی حاضر در گفتگوهای اقلیمی سازمان ملل در کاپ 28 دبی وعده داده اند که در زمینه مهار گرمایش زمین گام های بلندی بردارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از بی بی سی، حدود 100 کشور قول دادند استفاده از انرژی های تجدیدپذیر را تا سال 2030 سه برابر کنند.

حدود 50 شرکت نفت و گاز از جمله شرکت عظیم نفتی آرامکو عربستان وعده دادند که بعد از 2050 میلادی دیگر گازهای گرمایشی وارد اتمسفر زمین نکنند.

البته این وعده ها فقط مرحله تولید را در بر می گیرد نه سوزاندن سوخت های فسیلی و به همین خاطر منتقدان گفته اند که این وعده ها، تاثیری قابل توجه بر مقابله با تغییر اقلیم نخواهد داشت.

اما کشورهای حاضر در اجلاس کاپ 28 در دبی که قول دادند انرژی های نوین را سه برابر کنند معتقدند که این اقدام کمک خواهد کرد سوخت های فسیلی حداکثر تا سال 2050 از سیستم انرژی جهان حذف شود.

حامیان این برنامه از جمله اتحادیه اروپا و امارات، میزبان کاپ 28، می خواهند که این قول در توافق نهایی این اجلاس گنجانده شود تا تقریبا همه 200 کشور حاضر در کنفرانس آن را امضا کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاپ 28 دبی؛ وعده گام های بلند در زمینه مهار گرمایش زمین

کاپ 28 دبی؛ وعده گام های بلند در زمینه مهار گرمایش زمین