مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آذر 1402 ساعت 23:402023-12-20سياسي

رییس جمهور: باید مراقب بود که قفقاز میدان رقابت کشورهای فرامنطقه ای نشود


سیاست خارجی ایران در قبال قفقاز ثابت است و باید مراقب بود که منطقه قفقاز به میدان رقابت کشورهای فرامنطقه ای تبدیل نشده و مسائل آن توسط کشورهای منطقه و بدون دخالت بیگانگان حل و فصل شود.

- آیت الله رییسی گفت: سیاست خارجی ایران در قبال قفقاز ثابت است و باید مراقب بود که منطقه قفقاز به میدان رقابت کشورهای فرامنطقه ای تبدیل نشده و مسائل آن توسط کشورهای منطقه و بدون دخالت بیگانگان حل و فصل شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آیت الله سید ابراهیم رییسی شامگاه چهارشنبه در پاسخ به تماس تلفنی آقای نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان، با تبریک فرارسیدن سالروز میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) و آغاز سال نو میلادی، از روند رو به گسترش روابط و اجرای توافقات فیمابین ابراز خرسندی کرد.

رییس جمهور در ادامه در واکنش به طرح دولت ارمنستان برای توسعه مسیرهای ارتباطی جاده ای و ریلی میان دو کشور و نیز کشورهای منطقه گفت: جمهوری اسلامی ایران از هر نوع اقدام و بستری برای گشایش مسیرها و زیرساخت های ارتباطی در منطقه با رعایت اصل احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی همه کشورها حمایت می کند و آن را گامی موثر در راستای تحکیم صلح و تامین منافع همسایگان ارزیابی می کند.

رییسی قفقاز را منطقه ای مهم و نیازمند به صلح و آرامش دانست و افزود: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در قبال قفقا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس جمهور: باید مراقب بود که قفقاز میدان رقابت کشورهای فرامنطقه ای نشود

رییس جمهور: باید مراقب بود که قفقاز میدان رقابت کشورهای فرامنطقه ای نشود