مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آذر 1402 ساعت 17:302023-12-10اقتصادي

حجم نفت و گاز مخازن نفتی محاسبه می شود


حجم نفت و گاز مخازن نفتی، با طراحی و توسعه یک نرم افزار بومی خاص در دانشکدگان فنی محاسبه می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پژوهشگران دانشکده مهندسی شیمی دانشکدگان، با همکاری شرکت نفت و گاز اروندان، توانستند حجم نفت و گاز مخازن نفتی را با طراحی و توسعه کامل ترین نرم افزار تعیین حد برش محاسبه کنند.

بهنام صدایی، مجری این پروژه تحقیقاتی، با بیان اینکه صنعت نفت با بیش از 110 سال سابقه، هنوز ابهامات زیادی در حجم نفت و گاز قابل تولید دارد، اظهار کرد: یکی از این ابهامات، نبود تعیین درست حدود برش است که به علت زمان بر بودن استفاده از روش های مختلف حد برش، فرآیند مربوطه جذابیت کمتری برای مهندسی مخزن و علوم زمین دارد.

بدین منظور با طراحی و توسعه نرم افزار UT-CDS که محصول 2 سال تلاش دانشجویان و اساتید دانشکده فنی دانشگاه تهران و حمایت مادی و معنوی شرکت نفت و گاز اروندان است، این مشکلات برطرف و هم اکنون تعیین حد برش در مخازن پیچیده هم فعالیتی قابل انجام و دقیق است .

دانشیار دانشکده مهندسی شیمی دانشکدگان فنی در توضیح روش های تعیین حدود برش گفت: برای انتخاب بهترین روش تعیین حد برش، از دو دسته روش سنتی و نوین استفاده می شود.

به عنوان نمونه، روش ستون تجمعی هیدروکربن و تراوایی از جمله روش های سنتی برای تعیین حد برش هستند و روش های نوین دیگری مانند روش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حجم نفت و گاز مخازن نفتی محاسبه می شود

حجم نفت و گاز مخازن نفتی محاسبه می شود