مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آذر 1402 ساعت 12:252023-12-09سياسي

تأکید رییس جمهور کنیا بر گسترش مناسبات با ایران


رییس جمهور کنیا در مراسم دریافت استوارنامه علی غلام پور سفیر جدید ایران در نایروبی، بر گسترش مناسبات با جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف تأکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علی غلام پور سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران  در کنیا در دیدار با  ویلیام سامویی روتو رییس جمهور کنیا در کاخ ریاست جمهوری این کشور استوارنامه خود را تقدیم وی کرد.

در این دیدار، رییس جمهور کنیا ضمن خوشامدگویی به سفیر جدید ایران در آغاز مأموریتش، بر گسترش و تقویت فزاینده مناسبات با جمهوری اسلامی ایران با هدف ایجاد فرصت های بیشتر تجاری، سرمایه گذاری و توسعه ای تأکید کرد.

رییس جمهور کنیا هم در این دیدار با مثبت خواندن نتایج سفر اخیر آیت الله رییسی رییس جمهور به کنیا و توافق های به عمل آمده در جریان این سفر، بر اجرای توافقات طرفین تأکید کرد.

علی غلام پور سفیر ایران در کنیا، پس از تقدیم استوارنامه خود ضمن ابلاغ سلام گرم و صمیمانه آیت الله سید ابراهیم رییسی به همتای کنیایی، ابراز امیدواری کرد در دوره پیش رو شاهد توسعه و گسترش هر چه بیشتر روابط دوجانبه و تقویت همکاری های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی باشیم.

غلام پور پیش از این در سمت های رییس اداره توسعه و نهادهای مالی و تجاری بین المللی وزارت امور خارجه، معاون نماینده دائم ایران نزد کمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأکید رییس جمهور کنیا بر گسترش مناسبات با ایران

تأکید رییس جمهور کنیا بر گسترش مناسبات با ایران