مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 آذر 1402 ساعت 16:102023-11-24سياسي

«پکن» میزبان رایزنی نهادهای دیپلماتیک ترکمنستان و چین


رایزنی وزارتخانه های امور خارجه ترکمنستان و چین در پکن تحت ریاست معاونان نهادهای مربوطه دو کشور برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، رایزنی های وزارتخانه های امور خارجه ترکمنستان و چین در پکن و تحت ریاست وفا حاجی اف و ما ژائوسو معاونان نهادهای دیپلماتیک دو کشور برگزار شد.

طی این دیدار به محورهای کلیدی مشارکت همه جانبه راهبردی دو کشور اشاره و گفت وگوی سازنده و منسجم در سطح سران دو کشور که در چارچوب آن طیف وسیعی از موضوعات توسعه بیشتر و تقویت همکاری متقابل سودمند در زمینه های مورد علاقه دو طرف بررسی می شود، انگیزه بخش ارتباطات بین دولتی عنوان شد.

در ادامه این مذاکرات به همکاری موفق ترکمنستان و چین در چارچوب سازمان های بین المللی و منطقه ای در درجه اول سازمان ملل متحد، اشاره شد و در خصوص موضوعات اولویت دار همکاری در چارچوب قالب همکاری آسیای مرکزی – چین تبادل نظر صورت گرفت.

دیپلمات های ترکمن و چینی در بخش دیگری با اشاره به همکاری های موثر در حوزه تجاری و اقتصادی، پیشرفت فعالیت های مشترک در زمینه انرژی، حمل ونقل و ارتباطات و زمینه های فرهنگی و بشردوستانه را تجزیه و تحلیل کردند.

سپس تحت ریاست معاونان وزارتخانه های امور خارجه ترکمنستان و چین نهمین نشست کمیته همکاری در زمینه امنیت کمیسیون بین دولتی همکار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«پکن» میزبان رایزنی نهادهای دیپلماتیک ترکمنستان و چین

«پکن» میزبان رایزنی نهادهای دیپلماتیک ترکمنستان و چین