مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 آذر 1402 ساعت 13:002023-12-05اجتماعي

خاک یک منبع محدود است / آلودگی خاک شاهراه آلودگی آب و هواست


عضو هیأت علمی و مدیر مرکز محیط زیست و آلودگی های محیطی جهاد دانشگاهی یزد با اشاره اهمیت خاک و حفاظت از این عنصر اصلی زندگی، گفت: اطلاع رسانی و آموزش در سطوح و طبقات مختلف جامعه می تواند نقش مهمی در کاهش آلاینده ها و آلودگی خاک داشته باشد.

- ایسنا/یزد عضو هیأت علمی و مدیر مرکز محیط زیست و آلودگی های محیطی جهاد دانشگاهی یزد با اشاره اهمیت خاک و حفاظت از این عنصر اصلی زندگی، گفت: اطلاع رسانی و آموزش در سطوح و طبقات مختلف جامعه می تواند نقش مهمی در کاهش آلاینده ها و آلودگی خاک داشته باشد.

مائده دهقانی به مناسبت پنجم دسامبر (14 آذر ماه) روز جهانی خاک در گفت وگو با خبرنگار ایسنا ضمن بیان اینکه خاک یک منبع محدود است به این معنی که از دست دادن و تخریب آن در طول عمر انسان قابل بازیافت نیست، بیان کرد: خاک روی غذایی که می خوریم، آبی که می نوشیم، هوایی که تنفس می کنیم، سلامت ما و سلامت همه موجودات روی کره زمین تاثیر می گذارد.

وی با بیان اینکه تخمین زده می شود 95 درصد غذای ما به طور مستقیم یا غیرمستقیم در خاک تولید می شود و بدون خاک سالم نمی توانیم غذای خود را پرورش دهیم، اظهار کرد: خاک سالم، کلید امنیت غذایی و آینده پایدار ماست، چون به حفظ تولید غذا، کاهش و سازگاری با تغییرات آب و هوایی، فیلتر کردن آب، بهبود انعطاف پذیری در برابر سیل و خشکسال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خاک یک منبع محدود است / آلودگی خاک شاهراه آلودگی آب و هواست

خاک یک منبع محدود است / آلودگی خاک شاهراه آلودگی آب و هواست