مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آذر 1402 ساعت 08:402023-12-19اقتصادي

چرا ناسا جرات نمی کند در این ظرف را باز کند؟


از ماه نوامبر ، مسئولان ناسا دیگر با بی قراری به دنبال باز کردن درب محفظه نمونه نیستند؛ هرچند که امیدشان را نیز از دست نداده اند و مشغول توسعه و آزمایش ابزارهای جدیدی برای بازگشایی در این قوطی ارزشمند هستند.

- حجم تکه های جمع آوری شده تا به امروز، به مراتب بیشتر از هدف کلی تعیین شده توسط ناسا برای جمع آوری 60 گرم از سطح سیارک بنو است.

از همین رو مسئولان این آژانس فضایی همین حالا هم مواد کافی برای انجام تحقیقات شان را در اختیار دارند.

  در ماه اکتبر، مقامات ناسا، برای اولین بار ، موادی که تا حالا از خارج از بدنه TAGSAM جمع آوری کردند را به نمایش عموم گذاشتند و مقدار کل نمونه های جمع آوری شده از سطح سیارک بنو، حدود 250 گرم سنگ و غبار برآورد می شود.

  در حالی که هنوز دست دانشمندان به نمونه های اصلی داخل محفظه نرسیده و در حال حاضر به گرد و غباری که از خارج از محفظه برداشت کرده اند، رضایت داده اند، مشخص است که ماموریت 1.

16 میلیارد دلاری OSIRIS-Rex، ارزشش را داشته.

محققان با بهره گیری از همین نمونه های جزیی، تجزیه و تحلیل های ابتدایی را برروی نمونه های به دست آمده از این سیارک آغاز کرده و حجم عظیمی از مولکول های کربن و آب را در آن یافتند که این تایید کننده این نظریه است که بلوک های سازنده حیات ممکن است از طریق این سیارک ها به زمین رسیده باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا ناسا جرات نمی کند در این ظرف را باز کند؟

چرا ناسا جرات نمی کند در این ظرف را باز کند؟