مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آذر 1402 ساعت 20:052023-12-02اجتماعي

جمع آوری یک تن بذر تاغ در منطقه رییسی نیشابور


به مناسبت روز جهانی خاک، جمعی از طبیعت دوستان نیشابوری در ویژه برنامه ای مشترک اقدام به جمع آوری بذر تاغ برای تکثیر و زادآوری در منطقه حفاظت شده رییسی کردند.

- محمد مهدی نوربخش در گفت وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: در مجاورت روستای درخت سنجد و حاشیه منطقه حفاظت شده رییسی نیشابور در تپه های شاه پسند حدود یک تن بذر تاغ جمع آوری شد.

رییس اداره محیط زیست نیشابور افزود: بذرهای جمع آوری شده تاغ توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نیشابور به صورت کشت گلدانی، آماده تکثیر و کشت به صورت بذرپاشی و بوته کاری در مناطق بیابانی مورد نیاز به ویژه در شرق منطقه حفاظت شده رییسی نیشابور خواهد شد.

  تاغ محفاظی سبز برای حفاظت از خاک وی با بیان اینکه خشکسالی سال های اخیر و فقر پوشش گیاهی مراتع و چرای دام در مراتع شرق منطقه سبب حرکت شن های روان در منطقه شکار ممنوع و حفاظت شده رییسی شده است، ابراز کرد: شن های روان علاوه بر شکل گیری کانون محلی ایجاد ریزگرد، سبب مسدود شدن مسیل ها، پراکنش حیات وحش و خسارت به مزارع کشاورزی اطراف شده است.

نوربخش با تاکید بر این موضوع که تاغ، حفاظی سبز برای حفاظت از خاک است، ابراز کرد: با انجام عملیات بیابانزدایی و کاشت گونه های مقاوم از جمله تاغ و ارتیپلکس می توان مراتع منطقه حفاظت شده رییسی را احیا کرد ؛ همچن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمع آوری یک تن بذر تاغ در منطقه رییسی نیشابور

جمع آوری یک تن بذر تاغ در منطقه رییسی نیشابور