مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 آذر 1402 ساعت 11:352023-12-08سياسي

آمادگی شرکت های ایرانی برای همکاری با تاجیکستان در بخش های مختلف اقتصادی


در دیدار مقامات ایرانی و تاجیک در شهر دوشنبه در خصوص توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری بین دو کشور بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، داود منظور ، معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه که به منظور شرکت در نشست شورای حکام مرکز مقابله با بلایای طبیعی (اپدیم) به تاجیکستان سفر کرده با سعدی قادر زاده ، رییس کمیته دولتی سرمایه گذاری و اموال دولتی تاجیکستان  ملاقات کرد.

در جریان این ملاقات در خصوص توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

معاون رییس جمهور با اشاره به توانمندی های موجود در زمینه صنایع معدنی، انرژی، کشت فراسرزمینی و کشاورزی، گردشگری و وجود شرکت های توانمند ایرانی در حوزه دانش بنیان و صدور خدمات فنی و مهندسی، آمادگی شرکت های ایرانی را جهت همکاری با تاجیکستان در بخش های مختلف اقتصادی اعلام کرد.

وی با اشاره  به سیاست همسایگی دولت سیزدهم و همچنین اشتراکات تاریخی و تمدنی بین ایران و تاجیکستان،  برگزاری شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان و نیز برپایی نمایشگاه اختصاصی ایران در آینده نزدیک در شهر دوشنبه را فرصتی برای افزایش همکاری دو کشور توصیف کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی شرکت های ایرانی برای همکاری با تاجیکستان در بخش های مختلف اقتصادی

آمادگی شرکت های ایرانی برای همکاری با تاجیکستان در بخش های مختلف اقتصادی