مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 آذر 1402 ساعت 21:152023-12-17پزشكي

توزیع داروی بیماران SMA بر اساس اولویت بندی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سیدحیدر محمدی گفت: در صورت همکاری دستگاه های دیگر در تأمین منابع مالی و ارزی مورد نیاز و اثبات هزینه اثربخشی، - رییس سازمان غذا و دارو، در خصوص داروی بیماران SMA، توضیحاتی داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سیدحیدر محمدی گفت: در صورت همکاری دستگاه های دیگر در تأمین منابع مالی و ارزی مورد نیاز و اثبات هزینه اثربخشی، تأمین داروی بیماران SMA ادامه خواهد داشت.

وی افزود: تأمین دارو های جدید SMA از 6 سال گذشته مطالبه خانواده این بیماران بود، به رغم هزینه های سنگین، این دارو برای اولین بار در دولت سیزدهم با دستور رییس جمهور به قید فوریت وارد کشور شد.

محمدی ادامه داد: با توجه به اینکه دارو های جدید این بیماران در دنیا در مرحله مطالعات بالینی بوده و هنوز هزینه اثربخشی و مجوز نهایی آن به تأیید نرسیده است، تولیدکننده این دارو ها نیز محصول خود را در مرحله مطالعات بالینی به فروش رسانده است.

وی افزود: پس از معاینه این بیماران توسط پزشک متخصص مغز و اعصاب کودکان و تجویز داروی مد نظر اعم از تزریقی و یا خوراکی، سازمان غذا و دارو داروی مورد نیاز بیمار را بر اساس اولویت اعلامی معاونت درمان، به داروخانه شهر محل سکونت بیمار ارائه و در اختیار آن ها قرار می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع داروی بیماران SMA بر اساس اولویت بندی

توزیع داروی بیماران SMA بر اساس اولویت بندی