مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آذر 1402 ساعت 10:152023-12-10سياسي

صحت کشف 2 قمر فراخورشیدی در هاله ای از ابهام


در حالی که فهرست سیارات فراخورشیدی به بیش از 5000 جهان شناخته شده گسترش می یابد، صحت کشف قمرهای فراخورشیدی با شک و تردید روبه رو شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا از اسپیس، تحقیقات جدید تردیدی در این مورد به وجود آورده که اولین قمر فراخورشیدی کشف شده بشر کشف دقیقی نبوده است.

در واقع، همین یافته ها همچنین نشان داد که قمرهای فراخورشیدی به طور کلی ممکن است تنها در صورتی خود را نشان دهند که بسیار بزرگ باشند.

این تحقیق نشان می دهد که اگرچه دلیلی وجود ندارد که بگوییم در منظومه های سیاره ای دیگر قمرها به دور جهان ها نمی چرخند اما یافتن آن ها یک کار دشوار است.

در سه دهه پس از اولین کشف یک سیاره فراخورشیدی، فهرست جهان های اطراف ستاره های دیگر با بیش از 5000 نمونه تایید شده تا به امروز رشد کرده است.

با این حال، هر قمر فراخورشیدی احتمالی یا ماه فراخورشیدی که به دور این جهان ها می چرخد، از دست ستاره شناسان قسر در رفته است.

تا سال 2018 اخترشناسان بر این باور بودند که یک ماه فراخورشیدی را در اطراف سیاره Kepler-1625 b، که شبیه به سیاره مشتری است و در فاصله حدود 8000 سال نوری از زمین قرار دارد، مشاهده کرده اند.

سپس، در ماه ژانویه سال 2022، اخترشناسان به این باور رسیدند که دومین ماه فراخورشیدی را نیز مشاهده کرده اند که این بار به دور سیاره فراخورشید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صحت کشف 2 قمر فراخورشیدی در هاله ای از ابهام

صحت کشف 2 قمر فراخورشیدی در هاله ای از ابهام