مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1402 ساعت 20:202023-11-22بين الملل

دیدار و گفت وگوی امیرعبداللهیان با نجیب میقاتی


وزیر امور خارجه در ادامه رایزنی هایش در بیروت درباره اوضاع غزه و آتش بس قریب الوقوع با نخست وزیر پیشبرد امور لبنان دیدار و گفت وگو کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در ادامه دیدارهای امروز حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیروت و در استمرار رایزنی ها درباره اوضاع غزه، وی عصر امروز (چهارشنبه) اول آذر ماه با نجیب میقاتی نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان دیدار و به گفت وگو پرداخت.

وزیر امور خارجه در این سفر که دومین سفر او به بیروت در ظرف حدود یک ماه و نیم گذشته است، پیش از این هم با نبیه بری رییس پارلمان لبنان و همچنین مقامات حماس و جهاد اسلامی در بیروت دیدار و گفت وگو کرده بود.

این سفر در آستانه آتش بس قریب الوقوع در غزه صورت گرفته است.

بامداد امروز چهارشنبه اول آذر ماه و بعد از گذشت 47 روز از جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری در واکنش و به بهانه عملیات طوفان الاقصی، کابینه رژیم صهیونیستی توافق آتش بس با میانجی گری دولت های قطر و مصر را پذیرفت.

جنبش حماس هم در بیانیه ای اعلام کرد: پس از مذاکرات سخت و پیچیده و طولانی، اعلام می کنیم که به یاری خداوند متعال و تلاش های زیاد طرف قطری و مصری به توافق آتش بس انساندوستانه (آتش بس موقت) به مدت 4 روز دست پیدا کردیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار و گفت وگوی امیرعبداللهیان با نجیب میقاتی

دیدار و گفت وگوی امیرعبداللهیان با نجیب میقاتی