مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آذر 1402 ساعت 17:202023-12-12اجتماعي

ثبت اولین ذخیره گاه زیست کره کوهستانی ایران همزمان با روز کوهستان


همزمان با روز جهانی کوهستان با شعار «احیای اکوسیستم های کوهستانی»ذخیره گاه زیست کره تنگ صیاد- سبزکوه به شبکه جهانی ذخیره گاه های زیست کره کوهستانی پیوست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه جامعه خبرگزاری فارس، سعید یوسف پور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال وبختیاری، گفت: با پیگیری های حفاظت محیط زیست استان در تاریخ 20آذر ماه ، مقارن با روز جهانی کوهستان اندوختگاه زیست کره تنگ صیاد- سبزکوه به عنوان اولین ذخیره گاه زیست کره ایران به شبکه جهانی ذخیره گاه های زیست کره کوهستانی (WNMBR) پیوست.

وی اظهار داشت: از زمان ایجاد برنامه MAB یونسکو (برنامه انسان و زیست کره که توسط یونسکو در سال 1971 بنیانگذاری شده است) که هدف آن نزدیک کردن همکاری های مدیریت، پژوهش و آموزش در جهت حفظ اکوسیستم و استفاده از منابع طبیعی در جهت توسعه پایدار در ذخیره گاه های زیست کره است تا به امروز در ایران 13 ذخیره گاه زیست کره ثبت شده است که یکی از آنها ذخیره گاه زیست کره تنگ صیاد- سبزکوه در استان چهارمحال و بختیاری است.

یوسف پور افزود: یکی از اهداف اصلی این برنامه تحقیقات در مورد کوه ها می باشد و همچنین منحصربه فرد بودن اکوسیستم های کوهستانی و خدمات اکوسیستمی محور این مطالعات است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت اولین ذخیره گاه زیست کره کوهستانی ایران همزمان با روز کوهستان

ثبت اولین ذخیره گاه زیست کره کوهستانی ایران همزمان با روز کوهستان