مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 14:352023-12-03اقتصادي

توزیع یارانه ای گاز مایع ادامه دارد/سهم 95 درصدی گاز مایع یارانه ای از کل تقاضا


بر اساس تصمیم دولت، اگرچه تحویل گاز مایع به خانوارهایی که به شبکه سراسری گاز متصل نیستند، همچنان با قیمت یارانه ای هر کیلوگرم 230 تومان انجام خواهد شد اما مصارفی غیر از این که تنها 5 درصد از تقاضا را شامل می شود با قیمت 10 درصد بیشتر از نرخ گاز مایع یارانه .

- بر اساس تصمیم دولت، اگرچه تحویل گاز مایع به خانوارهایی که به شبکه سراسری گاز متصل نیستند، همچنان با قیمت یارانه ای هر کیلوگرم 230 تومان انجام خواهد شد اما مصارفی غیر از این که تنها 5 درصد از تقاضا را شامل می شود با قیمت 10 درصد بیشتر از نرخ گاز مایع یارانه ای به دست مصرف کنندگان می رسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران توضیحاتی در خصوص وضعیت توزیع گاز مایع در کشور منتشر و اعلام کرد: حدود 4 سال پیش سامانه سدف با هدف توزیع کپسول گاز مایع و نفت سفید برای خانوارهایی که به شبکه سراسری گاز متصل نیستند ایجاد شد تا با پایش این خانوارها، سوخت یارانه ای به دست مصرف کننده واقعی برسد و از مسیر اصلی منحرف نشود.

در واقع نگرانی اصلی شفاف سازی از قاچاق آن سوخت بود که در سمت دیگر مرز با قیمتی تا 60 برابر بیشتر به فروش می رسد و سامانه سدف با شناسایی تقاضای واقعی از این انحراف جلوگیری می کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع یارانه ای گاز مایع ادامه دارد/سهم 95 درصدی گاز مایع یارانه ای از کل تقاضا

توزیع یارانه ای گاز مایع ادامه دارد/سهم 95 درصدی گاز مایع یارانه ای از کل تقاضا