مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آذر 1402 ساعت 08:052023-12-10اقتصادي

مصمم به ساماندهی و طرد اتباع غیرمجاز هستیم


رییس سازمان ملی مهاجرت ایران با بیان اینکه برای ساماندهی اتباع غیرمجاز، نظام جمهوری اسلامی مصمم است؛ گفت: این ها به قانون ما احترام نگذاشته اند و بدون هماهنگی وارد کشور شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، عبدالله مبینی در خصوص آخرین وضعیت اتباع خارجی در کشورمان گفت: شمار اتباع خارجی که به صورت قانونی وارد کشور و در بانک اطلاعات وزارت کشور به عنوان تنها بانک مرجع اطلاعات ثبتی اتباع خارجی، ثبت شده اند، در حد 4 میلیون و 300 هزار نفر است.

قریب به 670 هزار نفر از مجموع 4 میلیون و 300 هزار اتباع خارجی مجاز، دانش آموز، نزدیک به 200 هزار نفر از اینها دانشجو و طلاب علوم دینی و حدود 35 درصد یعنی تقریباً یک میلیون و 500 هزار نفر، زن هستند.

وی با بیان اینکه بیش از 300 هزار تن از اتباع مجاز ثبت شده، کودکانی هستند که واجب التعلیم نیستند و زیر سن تحصیل هستند؛ گفت: اکثریت این ها اتباع افغانستانی هستند اما اتباع کشورهای دیگر مانند اتباع عراقی، پاکستانی، بحرینی هم در این آمار هستند.

مبینی با اشاره به اینکه در مجموع از حدود 80 کشور، تبعه خارجی در ایران داریم که غیر افغان ها نزدیک به 10 درصد کل اتباع خارجی در ایران را تشکیل می دهند.

بخشی از اتباع، در بازه سنی 13 تا 25 سال قرار دارند که عمدتاً به دلیل فقر، ضعف معیشت و با انگیزه کسب درآمد در نتیجه شرایط بد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصمم به ساماندهی و طرد اتباع غیرمجاز هستیم

مصمم به ساماندهی و طرد اتباع غیرمجاز هستیم