مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آذر 1402 ساعت 16:352023-12-09پزشكي

شناسایی 703 بیمار دیابتی در همدان


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: با آغاز پویش ملی غربالگری ملی سلامت در استان 703 بیمار مبتلا به دیابت و یک هزار و 270 بیمار مبتلا به فشارخون بالا شناسایی شده اند.

-  فاطمه ترکمان اسدی در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح پویش ملی غربالگری ملی سلامت در استان 126 هزار و 721 نفر در سطح استان از نظر ابتلا به دیابت و فشارخون غربالگری شده اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پویش ملی غربالگری فشارخون بالا و دیابت در 767 واحد بهداشتی در حال انجام است گفت: در این طرح تاکنون 19 هزار و 68 فرد پره دیابتیک شناسایی شده و آموزش های لازم نیز به این افراد ارائه شده است.

رییس مرکز بهداشت استان همدان  خاطرنشان کرد: در پویش ملی سلامت برای تشخیص و شناسایی بیماران دیابت و فشار خون بالا بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام می شود.

وی  افزود: آگاه سازی مردم نسبت به خطرات فشار خون بالا و دیابت در صورت شناسایی دیرهنگام این بیماری ها و پیامد تاخیر در تشخیص و آغاز درمان از اهداف این پویش بوده و از دیگر اهداف شناسایی به موقع، زمان مناسب برای شروع مراقبت و تلاش برای درمان قطعی است.

ترکمان اسدی تاکید کرد: عوارض تشخیص دیرهنگام دیابت و فشار خون بالا و مداخله دیرهنگام برای درمان، عوارض جبران ناپذیر و هزین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 703 بیمار دیابتی در همدان

شناسایی 703 بیمار دیابتی در همدان