مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آذر 1402 ساعت 09:252023-12-21اقتصادي

این پلتفرم ها دارو را گران می فروشند!


مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: نباید یک مدل دارو به قیمت 30 برابر واقعی به فروش برسد؛ چراکه تمام تلاش در مورد تخصیص ارز، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، محمد پیکان پور، مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو  در نشست اقتصاد داروخانه ها، در خصوص واردات فوریتی دارو گفت: زمانی داروهای فوریتی به استناد اینکه تایید رگولاتوری کشور مبدا را داشتند، در بازار دارویی توزیع می شد، این در حالی است که برای اطمینان از سلامت وقتی محصولی وارد کشور می شود الزاما باید در آزمایشگاه مرجع بررسی شود که این موضوع طی چند سال گذشته در مورد کلیه نمونه های وارداتی انجام می شود.

وی افزود: تمایل بخشی از جامعه، متمرکز بر قیمت مناسب تر فرآورده با رعایت استانداردهای لازم بوده و بخش دیگر به سمت برندهای بهتر و با قیمت بالاتر تمایل دارد.

با نگاهی به بازار دارو می توان دریافت که چه تعداد از داروهای برندی که مورد نیاز بیماران بوده، الان در بازار موجود است؛ در حالیکه در سال 1400 از مجاری رسمی در دسترس بیماران نبود و بیمار برای تهیه آنها سرگردان بازار سیاه می شد.

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو درخصوص واردات دارو از کشورهای آسیایی نیز توضیح داد: از برج 2 مکاتباتی با بانک مرکزی صورت گرفت که برخی شرکت ها داروهای خود را صر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این پلتفرم ها دارو را گران می فروشند!

این پلتفرم ها دارو را گران می فروشند!