مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آذر 1402 ساعت 08:302023-11-29پزشكي

شناسایی 16 مورد مبتلا به مالاریا در چهارمحال و بختیاری


رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال تاکنون، 16 مورد ابتلا به مالاریا در استان شناسایی شده که تحت درمان قرار گرفتند و بهبود یافتند.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال تاکنون، 16 مورد ابتلا به مالاریا در استان شناسایی شده که تحت درمان قرار گرفتند و بهبود یافتند.

علی احمدی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: مبتلایان سابقه سکونت یا مسافرت به مناطق مالاریا خیز جنوب شرقی کشور و از جمله پاکستان را داشته اند.

وی با اشاره به شناسایی 16 مورد مثبت مالاریا در استان، افزود: همه 16 مورد مبتلا به مالاریا در استان تحت درمان قرار گرفتند و جنسیت همه افراد مبتلا مرد بوده است.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بیش ترین موارد شناسایی شده در رده سنی 35 تا 44 سال هستند، البته بیش ترین موارد شناسایی شده ناشی از گزش، در فصول بهار و تابستان بوده است.

احمدی با اشاره به اینکه دوره کمون این بیماری بر حسب نوع انگل فرق می کند و 14-7 روز است، تصریح کرد: افرادی که به بیماری مالاریا مبتلا می شوند ابتدا احساس سرما می کنند و سپس لرز و بعد از آن دچار تب می شوند و در نهایت عرق می کنند که به این مراحل حمله مالاریا گفته می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 16 مورد مبتلا به مالاریا در چهارمحال و بختیاری

شناسایی 16 مورد مبتلا به مالاریا در چهارمحال و بختیاری