مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آذر 1402 ساعت 12:302023-11-25اقتصادي

عزم قزاقستان برای توسعه اقتصادی با جذب 150 میلیارد دلار سرمایه خارجی


نخست وزیر قزاقستان در جریان نشست شورای سرمایه گذاران خارجی، از برنامه ریزی برای توسعه 2 برابری اقتصاد این کشور طی 6 سال آینده با جذب حداقل 150 میلیارد دلار سرمایه خارجی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در آستانه، علیخان اسماعیل اف نخست وزیر قزاقستان در جریان نشست شورای سرمایه گذاران خارجی از برنامه ریزی برای توسعه دو برابری اقتصاد این کشور طی 6 سال آینده با جذب حداقل 150 میلیارد دلار سرمایه خارجی خبر داد.

وی ضمن اشاره به تلاش ها برای بهبود سیستماتیک فضای سرمایه گذاری، از شرکت های خارجی خواست تا در پروژه های قزاقستان سرمایه گذاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: قرار است حجم اقتصاد قزاقستان تا سال 2029 به 450 میلیارد دلار برسد و به همین منظور، معرفی اصول ESG از جمله راه های جذب سرمایه گذاری خارجی در این کشور است.

نخست وزیر قزاقستان تاکید کرد که توسعه شتابان بخش تولید از طریق افزایش حجم سرمایه گذاری، بومی سازی، انتقال فناوری های پیشرفته و ایجاد زنجیره های تولید با ارزش افزوده بالا از جمله برنامه های اقتصادی قاسم ژامرت توکایف رییس جمهور این کشور است.

بر این اساس، تصویب سیاست صنعتی و تشکیل وزارت صنعت و ساختمان جدید آن در راستای ایجاد چارچوب قانونی برای این اهداف بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عزم قزاقستان برای توسعه اقتصادی با جذب 150 میلیارد دلار سرمایه خارجی

عزم قزاقستان برای توسعه اقتصادی با جذب 150 میلیارد دلار سرمایه خارجی