مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 آذر 1402 ساعت 07:552023-12-05پزشكي

تأمین نشاط خانواده با ورود بانوان به ورزش


یک کارشناس تربیت بدنی در کرمانشاه ازخانم ها به عنوان قلب خانه یاد کرد و گفت: سلامت فکری و جسمی بانوان زمینه ساز افزایش نشاط در خانواده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، زندگی ماشینی سبب کم تحرکی، کمردرد، درد مفاصل و پوکی استخوان شده که نتایج بررسی های ورزشی در تعداد زیادی از بیماران ثابت کرده که ورزش درد مفاصل یعنی دردهای ناشی از آرتروز را کاهش می دهد.

با فعالیت ورزشی قدرت عضلانی افزایش، سفتی مفاصل کاهش و انعطاف پذیری بهبود می یابد همچنین از نظر خلقی هم اعتماد به نفس افزایش می یابد.

پزشکان معتقدند؛ ورزش کردن سبب تقویت عضلات اطراف مفاصل می شود و در نتیجه دردهای مفاصل کاهش می یابد، حرکات کششی قبل از هر ورزشی برای درمان درد مفاصل می تواند مفید باشد.

برای تقویت مفاصل می توانید ورزش سبک مانند تمرین حرکات کششی در منزل، پیاده روی و شنا را انتخاب کرد.

  *زن، قلب خانواده عمرانی، کارشناس تربیت بدنی و مربی ورزشی در این رابطه، گفت: فعالیت ورزشی خوب است، ورزش به سرزنده و سرحال بودن و بالا رفتن اعتماد به نفس و ارتباط گیری اجتماعی خوب، کمک می کند.

وی با تأکید بر فعالیت ورزشی منظم، افزود: تمرینات منظم ورزشی فواید مشابهی مانند کاهش فشار خون و افزایش ظرفیت هوازی برای زنان و مردان دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأمین نشاط خانواده با ورود بانوان به ورزش

تأمین نشاط خانواده با ورود بانوان به ورزش