مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 آذر 1402 ساعت 08:552023-11-30اقتصادي

نیروگاه تولید هیدروژن سبز در ازبکستان راه اندازی شد


اولین نیروگاه هیدروژن سبز در ازبکستان با مشارکت عربستان سعودی راه اندازی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، شوکت میرضیایف رییس جمهور ازبکستان در مراسم راه اندازی پروژه های اتصال به شبکه برق یک نیروگاه مدرن سیکل ترکیبی با ظرفیت 1500 مگاوات در استان سیردریا شرکت کرد.

همچنین در این مراسم تولید آزمایشی هیدروژن سبز در استان تاشکند که با همکاری شرکت پیشرو سعودی  ACWA Power  اجرا می شود، صورت گرفت.

گفتنی است، پروژه نیروگاه حرارتی در سیردریا به ارزش کلی یک میلیارد و 100 میلیون دلار امکان تامین برق بیش از 3 میلیون خانواده و صدها کارخانجات صنعتی را فراهم می کند.

علاوه بر این، برای اولین بار در منطقه یک کارخانه منحصر به فرد در تولید هیدروژن سبز ایجاد می شود.

در چارچوب این طرح آزمایشی در ازبکستان در مرحله اول 3 هزار تن هیدروژن با فرآوری بعدی به کود معدنی تولید و یک ایستگاه بادی به ظرفیت 52 مگاوات احداث خواهد شد.

به طور کلی، با مشارکت شرکت سعودی ACWA Power در ازبکستان پروژه های بزرگ انرژی به ارزش 7 میلیارد و 500 میلیون دلار با موفقیت اجرا می شود.

راه اندازی این پروژه ها برای ایجاد 25 گیگاوات ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر تا سال 2030 کمک می کند که باعث صرفه جویی 4 میلیارد و 500 میلیون متر مکعب گاز و کاهش انتشار گاز مضر در جو تا 3 میلیون تن می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیروگاه تولید هیدروژن سبز در ازبکستان راه اندازی شد

نیروگاه تولید هیدروژن سبز در ازبکستان راه اندازی شد