مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 15:002023-12-03اقتصادي

جزییات ساخت 27 شهر جدید ساحلی


مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، در گفتگو با تابناک درباره جزییات ایجاد 27 شهر جدید مطرح کرد: مکان یابی این 27 شهر در شورای برنامه ریزی هر استان تعیین و به تهران ارسال شد و در حال حاضر شورای عالی معماری و شهرسازی مشغول بررسی آن است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک اقتصادی ، در راستای تحقق برنامه هفتم توسعه مبنی بر رشد سالانه یک درصدی اقتصاد دریا قرار شد 27 سکونت گاه ساحلی در قالب شهرهای جدید در 4 استان ساحلی سیستان و بلوچستان، بوشهر، هرمزگان و خوزستان ساخته شود.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، درباره جزییات این طرح به تابناک گفت: با توجه به هدفگذاری برنامه هفتم توسعه مبنی بر توسعه اقتصاد دریا و تمرکز دولت سیزدهم بر این موضوع قرار شد برای بهبود وضعیت اقتصاد استان هایی که اتصال مستقیم به دریا ندارد اقداماتی صورت گیرد.

او ادامه داد: بنابراین ایجاد 27 شهر جدید تعریف شد تا به این ترتیب استان هایی که اتصال مستقیم به دریای جنوب ندارند هم (به واسطه طرح هم پیوندی) قادر به استفاده از توانمندی های اقتصادی خود شود.

بذرپاش افزود: مکان یابی این 27 شهر در شورای برنامه ریزی هر استان تعیین و به تهران ارسال شد و در حال حاضر شورای عالی معماری و شهرسازی مشغول بررسی آن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات ساخت 27 شهر جدید ساحلی

جزییات ساخت 27 شهر جدید ساحلی