مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 آذر 1402 ساعت 10:202023-12-01فرهنگي

شهید مدرس و خانه ای که ویران شد


امروز دهم آذرماه در حالی هشتاد و ششمین سالگرد شهید مدرس در کاشمر گرامی داشته می شود که دیگر اثری از خانه اش که در این شهر در آن زندگی می کرد و به شهادت رسید، - نیست.

چند وقتی می شود خانه ای که قرار بود پس از تملک تبدیل به موزه و مجموعه فرهنگی و اجتماعی بشود، توسط مالکان به فروش رسیده و بولدوزر بساز و بفروش ها این خانه و باغ را آوار کرده است.

مدیر آرامگاه شهید مدرس در همین خصوص به ایسنا گفت: بر اساس آنچه در تاریخ آمده شهید مدرس پس از اینکه هفت سال در خواف توسط مأموران تحت نظر بود در 22 مهر 1316 از خواف به کاشمر منتقل و در خانه ای در خیابان قائم امروزی مستقر شد.

محمد یعقوبی، با بیان اینکه عوامل رضاخان سرانجام او را در دهم آذرماه، پس از گذشت کمتر از دو ماه در کاشمر به شهادت رساندند و پیکرش را مخفیانه به خاک سپردند، افزود: هرچند بخش هایی از خانه منسوب به شهید مدرس تخریب شده بود اما پیگیری های بسیار برای خرید آن صورت گرفت ولی متأسفانه ورثه موافقت نکردند.

وی افزود: بودجه مورد نیاز آماده و شهرداری و یک نفر خیر هم اعلام آمادگی کردند، اما وراثین همکاری لازم را نداشتند و این بنا را به فروش رساندند و هر زمان که قیمت را مشخص می کردیم، ورثه مجدد مبلغ بیشتری درخواست می کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهید مدرس و خانه ای که ویران شد

شهید مدرس و خانه ای که ویران شد