مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 آذر 1402 ساعت 09:102023-11-27سياسي

انتقاد نمایندگان کارگری از تصمیم دولت و افزایش سن بازنشستگی


متاسفانه تا صحبت از عدم تعادل منابع و مصارف سازمان تامین اجتماعی می شود دولت و مجلس به فکرِ افزایش سن بازنشستگی و اصطلاح  پارامتریک می افتند.

- رییس مجمع نمایندگان کارگری کشور: متاسفانه تا صحبت از عدم تعادل منابع و مصارف سازمان تامین اجتماعی می شود دولت و مجلس به فکرِ افزایش سن بازنشستگی و اصطلاح  پارامتریک می افتند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا، مصوبه مجلس برای افزایش پلکانی سن و سابقه بازنشستگی، با انتقادات بسیار مواجه شده است؛ تشکل های کارگری در نامه های جداگانه به شورای نگهبان خواستار عدم تایید این مصوبه ی ضد کارگری شده اند.

مصوبه مجلس، ضمن افزایش سن بازنشستگی مردان و زنان، سابقه بازنشستگی را تا مرز 5 سال افزایش داده است؛ به این ترتیب که کارگران جدید الورود به بازار کار باید 5 سال بیشتر کار کنند تا بازنشست شوند.

کارگران به از میان رفتن حقوق قانونی خود در این مصوبه انتقاد دارند؛ آیت اسدی (عضو رسمی کارگری در شورایعالی کار) و محمدرضا تاجیک (نماینده مجمع عالی نمایندگان کارگری کشور در شورایعالی کار) در گفتگو با ایلنا، ضمن انتقاد از دولت و مجلس، خواستار عدم تایید افزایش سن بازنشستگی توسط شورای نگهبان شدند.

آیت اسدی در این رابطه گفت: در هفته های قبل، ما اعضای کارگری شورایعالی کار نشستی در فراکسیون کارگری مجلس داشتیم؛ در این نشست، م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد نمایندگان کارگری از تصمیم دولت و افزایش سن بازنشستگی

انتقاد نمایندگان کارگری از تصمیم دولت و افزایش سن بازنشستگی