مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 آذر 1402 ساعت 20:412023-12-08سياسي

آیت الله جوادی آملی: چرا برخی از گرفتن زیرمیزی دست بردار نیستند؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، آیت الله جوادی آملی در جلسه درس اخلاق هفتگی این هفته در محل مسجد اعظم قم به صورت حضوری و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار گردید با بیان اینکه نهج البلاغه تالی تلو قرآن کریم است، اظهار داشت: کلمات نورانی امیرالمؤمنین(ع) مثل سایر ائمه(ع) منسجم و علمی است.

ولی سید رضی(ره) فرصت نکرد که همه کلمات را جمع بکنند و خطبه ها یا نامه ها یا کلمات نورانی یکجا ذکر بشود، لذا خطبه ها و نامه ها تقطیع شده و سباق و سیاق کلمات نیامده و این کتاب در حوزه ها به عنوان یک مرجع علمی شناخته نشده است.

وی افزود: فهمیدن نهج البلاغه بدون عامل سابق بدون عامل سیاق این می شود که شخصیتی مانند محقق(ره) از فقهای نام آور شیعه در شرایع می گوید و فی مرسله الرضی ، که این حرف خیلی از عظمت و شکوه این کتاب کم می کند؛ مرسله رضی کجا، نهج البلاغه علی کجا!؟ باید توجه داشت که بیشتر این خطبه ها و کلمات دارای سباق و سیاق هست که در کتاب تمام نهج البلاغه آمده است و این کتاب تمام نهج البلاغه از بهترین برکات است.

این ستاد حوزه اظهار داشت: مطلب دیگر آن است که بیانات نورانی حضرت امیر(ع) درباره معارف، فراوان است، معرفت نفس، توحید شناسی و مسئله وحی و نبوت و امام شناسی از قسمت های مهم فرمایش امام است، اما ما قبل از اینکه امامان بیرون مان را بشناسیم که اهل بیت(ع) ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله جوادی آملی: چرا برخی از گرفتن زیرمیزی دست بردار نیستند؟

آیت الله جوادی آملی: چرا برخی از گرفتن زیرمیزی دست بردار نیستند؟