مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آذر 1402 ساعت 17:452023-12-16اجتماعي

اماواگرهای آلودگی پتروشیمی شیراز


درحالی که مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز معتقد است رسوبات چندین ساله این شرکت که در حاشیه رودخانه کر انباشته شده است، خطری برای مردم ندارد، دادستان شهرستان مرودشت می گوید این آلودگی خطرناک بوده و پرونده قضایی علیه پتروشیمی در جریان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، انباشته شدن یک و نیم میلیون تن کلرید کلسیم در حاشیه رودخانه کر عنوان خبری بود تا بار دیگر جرقه ای برای رسانه ای شدن آلودگی های پتروشیمی شیراز باشد.

رسوباتی که طی 40، 50 سال گذشته به مرور به عنوان ضایعات از پتروشیمی شیراز دفع شده و در حاشیه رودخانه کُر انباشته شده اند و اکنون به مشکلی بزرگ و خطرآفرین برای ساکنان آن منطقه با حساب می آید.

معاون محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست فارس این اتفاق را تایید می کند و می گوید: در سال های گذشته در پی فعالیت واحد سودا اَش رسوباتی حاوی کلرید کلسیم درون حوضچه های بزرگ تبخیری انباشته می شدند.

قاسم نهاوندی افزود: به دنبال آن با انجام تست XRD  محیط زیست تشخیص داد که این رسوبات باید جمع آوری شود اما به دلیل وجود چالش هایی طی سنوات گذشته این اتفاق رخ نداده است.

وی از تشکیل پرونده قضایی علیه پتروشیمی شیراز در جهت رفع این مشکل خبر داد و افزود: این رسوبات آلودگی دارد اما میزان خطرآفرین بودن آن زیاد نیست اما در هر صورت باید برطرف شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اماواگرهای آلودگی پتروشیمی شیراز

اماواگرهای آلودگی پتروشیمی شیراز