مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 آذر 1402 ساعت 16:302023-11-23فرهنگي

آغاز هفته فرهنگی ترکمنستان در اصفهان


هفته فرهنگی ترکمنستان با حضور وزاری فرهنگ ایران و ترکمنستان از امروز در شهر اصفهان آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، هفته فرهنگی ترکمنستان با حضور وزاری فرهنگ ایران و ترکمنستان، از امروز در شهر اصفهان آغاز شد.

مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی ترکمنستان عصر روز پنج شنبه با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران و وزیر فرهنگ کشور ترکمنستان در تالار هنر شهر اصفهان در حال برگزاری است.

در چارچوب این رویداد فرهنگی که تا 5 آذر ادامه خواهد داشت، نمایشگاه نقاشی، موسیقی ملی، هنرهای زیبا و صنایع دستی ترکمنستان برگزار می شود.

 همچنین در چارچوب این رویداد در محل دانشگاه اصفهان نشست ادبی درباره زندگی و آثار مختومقلی فراغی به عنوان یکی از مشاهیر مشترک دو کشور، با حضور شاعران و ادیبان ایران و ترکمنستان در دانشگاه اصفهان برگزار می شود.

در این رویداد 40 تن از هنرمندان ترکمنستان حضور دارند و هنرمندان ترکمنی در حوزه هنر های تجسمی، موسیقی، صنایع دستی، فیلم و سینما آثار خود را به مخاطبان ارائه می کنند.

در مدت برگزاری هفته فرهنگی ترکمنستان علاوه بر اجرای گروه های موسیقی سنتی ترکمنستان، نمایشگاه صنایع دستی، آثار هنری و تجسمی، لباس سنتی، هفته فیلم ترکمنستان، نمایشگاه عکس در حوزه هنری اصفهان واقع در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز هفته فرهنگی ترکمنستان در اصفهان

آغاز هفته فرهنگی ترکمنستان در اصفهان