مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 13:502023-12-03اقتصادي

5 میلیون هکتار از خاک اراضی کشور حاصلخیز است


سرپرست دفتر امور خاک معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه از 165 میلیون هکتار اراضی کشور تنها 18.

5 میلیون هکتار اراضی باغی و زارعی است گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس همدان، ناصر دوات گر ظهر امروز در هفتمین همایش استانی گرامیداشت روز خاک در همدان با بیان اینکه معمولا اهمیت آب مشهود و محسوس است اما موضوع خاک خیلی محسوس نیست یادآور شد: کارکردهای خاک بسیار متنوع است که برای مثال می توان به نقش آن در کاهش آلودگی آب یا تغییر اقلیم اشاره کرد.

  وی با تاکید بر اینکه سیاست ها و خط مشی ها باید به سمتی رود که خاک سالم باشد گفت: از 165 میلیون هکتار اراضی کشور تنها 18.

5 میلیون هکتار اراضی باغی و زارعی است.

  سرپرست دفتر امور خاک معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: از این میزان نیز 5 میلیون هکتار خاک کلاس یک و 2 به عبارتی حاصلخیز است که اغلب در استان های شمالی و غربی متمرکز شده است.

  وی با بیان اینکه ذات خاک در مناطق خشک و نیمه خشک شور است و محرومیت ذاتی دارد تصریح کرد: با تشریح این میزان خاک حاصلخیز باید با مشارکت کشاورزان و فارغ التحصیلان تولیدات کشاورزی افزایش یابد.

دواتگر با بیان اینکه خاک در ایران کم و ذاتا فقیر است اگرچه نسبت به تغییرات محیطی نیز حساس است عنوان کرد: بخشی از آسیب هایی که به خاک وارد می شود انسانی و بخش دیگر ط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 میلیون هکتار از خاک اراضی کشور حاصلخیز است

5 میلیون هکتار از خاک اراضی کشور حاصلخیز است