مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 13:402023-12-03سياسي

چند ماه تا تحقق آرزوی دیرینه مردم تشنه‎ی اردکان


پس از دهه‎ها تحمل دشواری و نگرانی مردم سختکوش دیار کویری و تشنه اردکان در استان یزد، با پیگیری‎های مکرر مسئولان این شهرستان شاهد آغاز عملیات اجرایی طرح تامین آب شرب پایدار برای این شهرستان و روستاهای آن هستیم؛ - ایسنا/یزد پس از دهه‎ها تحمل دشواری و نگرانی مردم سختکوش دیار کویری و تشنه اردکان در استان یزد، با پیگیری‎های مکرر مسئولان این شهرستان شاهد آغاز عملیات اجرایی طرح تامین آب شرب پایدار برای این شهرستان و روستاهای آن هستیم؛ طرحی که مسئولان نوید بهره برداری آن در اوائل سال آینده می‎دهند.

آب یکی از ارکان اصلی حیات بشر است به طوری که حیات بدون آن برای موجوات زنده به هیچ وجه قابل تصور نیست ولی توزیع نامناسب و کمبود آب سالم در بسیاری از نقاط جهان، نگرانی های زیادی را پیش روی بشر قرار داده است .

این وضعیت در کشور ایران که از دیرباز جزو مناطق کم بارش جهان بوده به مراتب نگران کننده‎ تر و در یزد به عنوان یکی از کم بارش‎ترین استانهای کشور بسیار حادتر است هرچند یزدی‎های دیرباز برای این مشکل راهکارهایی اندیشیده و اجرا کرده بودند.

مردمان دیار قنات، قنوت و قناعت طی سالیان گذشته با بهره برداری اصولی از منابع آب زیرزمینی و خلق سازه ای به نام قنات، آب را از فرسنگ ها دورتر با حفاری در دل زمین به محل سکونت خود آورده و تا حدودی م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند ماه تا تحقق آرزوی دیرینه مردم تشنه‎ی اردکان

چند ماه تا تحقق آرزوی دیرینه مردم تشنه‎ی اردکان