مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آذر 1402 ساعت 13:002023-11-26اقتصادي

ثبت جهانی گلیم هرسین، در پیچ و خم مشکلات!


رییس مجمع هنرمندان صنایع دستی کرمانشاه قابلیت های گلیم هرسین را برای ثبت جهانی بالا دانست و گفت: متاسفانه زیرساخت های لازم برای این کار فراهم نشده است.

- ایسنا/کرمانشاه رییس مجمع هنرمندان صنایع دستی کرمانشاه قابلیت های گلیم هرسین را برای ثبت جهانی بالا دانست و گفت: متاسفانه زیرساخت های لازم برای این کار فراهم نشده است.

فیروز ناصری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به قدمت پنج تا شش هزار ساله گلیم هرسین، اظهار کرد: گلیم بافی در بین مردم هرسین قدمت زیادی دارد و این سنت به شکل موروثی بین خانواده های بسیاری از گذشته تا به امروز منتقل شده است و همین مسئله و وجود برخی شاخص ها در گلیم هرسین باعث شد تا در سالهای اخیر این شهر به عنوان شهر ملی گلیم ایران به ثبت برسد.

وی با بیان اینکه طی سالهای گذشته برنامه ریزی هایی برای ثبت جهانی گلیم هرسین انجام گرفت، گفت: آن زمان تلاش زیادی کردیم تا بتوانیم با ایجاد زیرساخت های لازم مقدمات ثبت جهانی گلیم هرسین را فراهم کنیم، اما امکان پذیر نشد.

ناصری خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم گلیم هرسین را ثبت جهانی کنیم، با مسئولین وقت شهرستان رایزنی هایی داشتیم، اما متاسفانه همراهی نکردند.

وی یکی از اقدامات لازم برای ثبت جهانی گلیم هرسین را ساماندهی بافندگان و کارگاه های گلیم بافی عنوان کرد و گفت: متاسفا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت جهانی گلیم هرسین، در پیچ و خم مشکلات!

ثبت جهانی گلیم هرسین، در پیچ و خم مشکلات!