مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 12:262023-12-18سياسي

وزیر علوم: دشمن به دنبال نهادینه کردن علم سکولار در دانشگاه است


دنیای سلطه در صدد است که علم و ایمان مقابل هم قرار بگیرد و علم سکولار را در دانشگاه ها نهادینه کند؛ اما نظام مقدس جمهوری اسلامی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، محمد علی زلفی گل پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت وحدت حوزه و دانشگاه که با محوریت علم، حکمرانی و تمدن اسلامی در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه قم برگزار شد، بیان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه باید منجر به هم افزایی نقاط مثبت و موثر فرهنگ حوزوی و دانشگاهی شود.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه زیبایی جوامع به وجود سلایق مختلف و متعدد آن است، عنوان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه یعنی اینکه ما نکات مثبت هر کدام از این فرهنگ ها را به رسمیت شناخته و قشر فرزانه و فرهیخته به درجه ای از بلوغ برسد که تجربه دیگران را ارزان بخرد نه آنکه خود دنبال تجربه آن باشد.

وی تاکید کرد: عمر و سرمایه بشر نباید صرف راه های رفته شده، شود و باید از سرنوشت گذشتگان درس عبرت گرفت و انسان می تواند با مطالعه تالیفات، مقالات، سخنرانی ها، پند و اندرز دیگران در حقیقت از تمام تجربه دیگران استفاده کند.

زلفی گل با اشاره به اینکه هم دانشگاهیان و هم حوزویان باید از تجربیات موفق یکدیگر استفاده کنند، افزود: توسعه با توصیه محقق نمی شود و اگر ما در پی تحقق وحدت حوزه و دانشگاه هستیم این مهم باید از طریق قانون لاز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر علوم: دشمن به دنبال نهادینه کردن علم سکولار در دانشگاه است

وزیر علوم: دشمن به دنبال نهادینه کردن علم سکولار در دانشگاه است